2de dinsdag van de maand, 9 augustus 2022 om 19.30 uur in Ontmoetingscentrum “COR” Klarinetstraat 26, 3582 Koersel-Beringen.

Iedereen welkom. Klik hier voor stratenplan etc.    >Gele BON uit Haaien-Echo's meebrengen!

Mededelingen v/d voorzitter, gratis tombola en quizvragen zijn wederkerende items van het programma op elke 2D-vergadering.
Georges de Roeck uit Mechelen is deze avond onze gastspreker. Hij brengt ons 2 aparte presentaties. We laten hem hierover zelf effen aan het woord.

Voortplantingswijzen van vissen
De wereld van de vissen is fascinerend, niet alleen in de natuur maar ook in het aquarium hebben we een prachtig schouwspel.
Soms heb je spontane kweekjes. De nakweek kan gaan van levendbarende tot ei leggenden. Maar ja, hoe doen ze dat en met wat, gebruiken ze moderne snufjes of gaat het allemaal nog zoals lang geleden.
Van sommige zal je echter nooit in het gezelschap aquarium nakweek hebben. Voor deze die meer eisend zijn moet men overgaan tot speciaal aquaria.
Maar ja, we gaan dieper op het onderwerp in tijdens de voordracht !

Bijlzalmen
We kennen ze allemaal, enkel jammer dat ze in de vergeethoek zijn beland. Ze worden maar sporadisch aangeboden en zo goed als niet gepromoot.
OK, je dient ook deze te verzorgen, is dit echter niet voor al je vissen! In het gezelschap aquarium zorgen ze zeker niet voor strubbelingen. Als ze sierlijk door het water glijden begrijp je niet dat ze zo weinig gehouden worden. Als men spreekt van een moeilijk te kweken vis heeft men wel gelijk. Deze is veel eisend en dient op zijn wenken bediend. Daar zijn trucjes voor, welke … Ja dan moet je toch even de verplaatsing naar de COR maken.